Ernestas Sapatka

Užduok klausimą Ernestui

Gimimo metai: 1990 m.
Ūgis: 180 cm
Svoris: 92 kg
Patirtis: Asmeninis treneris 9 metai
Laimėjimai: 

1. Daugkartinis Lietuvos KUDO čempionatų laimėtojas
2. 2007 m. laimėjo 1 vietą ketvirtajame atvirame Lietuvos KUDO čempionate
3. 2008 m. laimėjo 1 vietą penktajame atvirame Lietuvos KUDO čempionate
4. 2009 m. laimėjo 2 vietą KUDO kalėdiniame turnyre

Kodėl būtent asmeninis treneris?

Asmeniniu treneriu nusprendžiau tapti dar studijuodamas Kūno kultūrą, Lietuvos Edukologiniame Universitete. Ten įgavau pirmuosius pagrindus, juos tobulinau dalyvaudamas seminaruose ir savo įgytas žinias norėjau pritaikyti kažkur prasmingai. Todėl baigęs mokslus nusprendžiau tapti asmeniniu treneriu. Ir iki šiol, jau 8 metai sėkmingai padedu žmonėms siekti jų tikslų, bei vedu juos sveikesnio gyvenimo link.

Ką Jums reiškia kliento pasiekti rezultatai?

Čia yra mano darbo rezultatas – vaisius. Labai priklauso daug ir nuo pačio kliento, kaip jis to rezultato nori pasiekti. Kai matau pastangas ir užsispyrimą klientų akyse, man ir pačiam norisi jiems kuo daugiau prisidėti prie jų troškimų. Kai dirbam kartu, rezultatai stulbinantys.

Kada pirmą kartą nuėjote į sporto salę?

Pirmas kartas sporto salėje buvo dar labai anksti. Dar sportuodamas kovines sporto šakas užeidavau į treniruoklių salę gan dažnai. Bet tai nebuvo prioritetas. Pirmi rimti sportai treniruoklių salėje prasidėjo kai įsidarbinau į sporto klubą. Tai buvo prieš 8metus.

Ar buvo baimė pradėti sportuoti salėje?

Kadangi buvau jau baigęs universitetą ir pralankęs nemažai sporto seminarų, ir sportavęs kitų sporto šakų, tai baimės sportuoti šią sporto sritį – nebuvo. Žinojau kokios pasėkmės gali laukti, jei nemokėsiu taisyklingos technikos ir neturėsiu supratimo, kaip sportuoti su svoriais. Todėl gilinau žinias, kad kuo mažiau susidurčiau su traumomis ar sveikatos sutrikimais. Ir iki šiol sportuoju be traumų.

Ką patartumėte naujokams?

Naujokams patarčiau nepulti po štangomis ir sudėtingais pratimais be jokio suvokimo apie galimas pasėkmes. Daug matau naujokų, kurie visiškai nesupranta šios sporto metodikos, prisižiūrėję pratimų iš youtub’o ir bando juos atkartoti. Tačiau vaizdas iš šalies yra kraupus. Ne visus treneriai suspėja apsaugoti ir užkirsti kelią, kad to nedarytų ir apsaugotų tuos žmones. Todėl pagrindinis patarimas – įžengus į sporto salę, susirasti asmeninį trenerį ir su juo pasikonsultuoti, nuo ko pradėti. Labai svarbu yra ir trenerio kvalifikacija, žinios, kompetencija. Daug žinau trenerių, kurie į naujokus numoja ranka ir palieka savarankiškai visko išmokti. Todėl svarbiausia yra išsirinkti gerą trenerį. O jau geras treneris tikrai nepaleis naujoko vienam klaidžioti po salę ir save žaloti.

Kiek kartų sportuojate per savaitę?

Stengiuosi minimum 4-5 kartus. Dažniausiai taip ir išeina. Kadangi treniruoju visas raumenų grupes atskiromis dienomis, labai svarbu juos ištreniruoti atsakingai ir skirti tam pakankamai laiko, kitaip rezultatas bus sunkiau pasiekiamas.

Kurią raumenų grupę mėgstate treniruoti labiausiai?

Visos raumenų grupės yra labai svarbios ir visas patinka treniruoti. Tai pagrindinės vienos tikrai negalėčiau išskirti.

Ar sunku motyvuoti žmogų, kuris turi priklausomybių?

Visus galima užmotyvuoti, tik turi būti nubrėžtas tikslas, dėl ko tai reikia daryti ir kas jo laukia. Jei žmogus pats priešinasi tam, ar yra nelinkęs keisti gyvenime savo įpročių, tai rezultatas bus menkas, arba jo išvis nepamatys. Žmonės dažniausiai nelinkę išlipt iš savo komforto zonos ir kažką keisti gyvenime – pradėti mankštintis, sportuoti, sveikai gyventi, jau nekalbu kaip sunku pakeisti yra mitybą. Tie žmonės, kurie yra linkę keistis, jie ir pasikeis, ir atsisakys visko, dėl savo užsibrėžto tikslo, dėl sveikatos, figūros, geros savijautos. Aš jiems tą tikslą parodau kaip pasiekti, o jie pasirenka ar to nori ir ar jiems to reikia.

Motyvacinė frazė.

Jei nori gyvenime pasiekti, ko niekada neturėjai, turi daryti tai, ko niekada nedarei.